Presnejšie čísla
Manuálne prevodovky sú stále najbežnejšou variantou v nových alebo jazdených automobiloch. Ukazuje to aj štatistka, podľa ktorej, je viac ako 71% všetkých automobilov na SR, vybavených práve manuálnou prevodovkou. Čo sa týka značiek nám najbližších, tak podiel "manuálov" ešte viac prevyšuje "Automaty".
Percentuálny podiel zastúpenia manuálnych prevodoviek :
Citroen - 86,77%
Peugeot - 86,25%
Renault - 93,68%
Dacia - 99,78%
pozn.: % podiel je bez rozdielu veku. Štatistiky sa každým rokom menia v prospech automomatov.
(Ne)Presnosť radenia, vôľa alebo ťažké radenie je nepríjemná vec a obťažuje počas šoférovania. Tak ako každá súčiastka v aute, aj prevodový mechanizmus potrebuje občas pozornosť. S rastúcim vekom, alebo počtom najazdených kilometrov, je občas nutné celý systém repasovať, premazať alebo jednoducho vymeniť. Ďalej si ukážeme ako to urobiť čo najlepšie.
Poznáme 2 druhy tiahiel radenia tj. to čím sa prevádza sila z radiacej páky na prevodovú skriňu. Prvým typom sú lankové tiahla, ktoré sa používajú, pretože sú presnejšie, ohybné a nevyžadujú veľa miesta. Ich nevýhodou je vyššia cena a tým pádom vyššie náklady aj pri oprave. Druhým typom sú pevné tyče, ktorých hlavnou výhodou je nižšia obstaravacia cena a rovnako nižšia cena prípadnej opravy.
LANKÁ RADENIA
Príznaky poškodenia:
- Ťažké radenie pri studenom motore
- Zadrhávanie počas preradzovania
- Vôľa v páke
- Nepresné radenie
Možnosti opravy:
Ak lanko nie je poškodené, pomôže premazanie univerzálnym mazivom. Toto riešenie je účinné iba vo veľmi ojedinelom prípade. Ak hľadáte niečo na mazanie, v našej ponuke nájdete rôzne mazivá.
Ak je lanko poškodené, je potrebná výmena jedného z laniek alebo obidvoch podľa situácie. V takomto prípade Vám vieme ponúknuť jednotlivé sady. Lanká sa zisťujú podľa VIN kódu. Vyžiadajte si cenovú ponuku.
Ak je veľká vôľa v radení, nepresnosť alebo poškodený mechanizmus radenia, pomôže len výmena celého mechanizmu. Vyžiadajte si cenovú ponuku.
PEVNÉ TYČE RADENIA
Príznaky poškodenia:
- Ťažké radenie pri studenom motore
- Zadrhávanie počas preradzovania
- Vôľa v páke
- Nepresné radenie
- Nemožnosť žiadneho radenia (vyskočené tyčky z puzdier)
Možnosti opravy:
Výmena poškodených častí. Výhodou je, že je možné meniť tieto tyčky samostatne, a cena tyčky sa pohybuje od 8,90€. V E-shope ponúkame pre každý typ prevodovky všetky časti tohto radenia.
Tyčky od výrobcu (originál diely) pevné a nenastaviteľné, vhodné iba pre špecifický typ auta, prevodovky. Náhradné diely (Aftermarket) môžu byť pevné ale taktiež aj nastaviteľné. Ich nastaviteľnosť je výhoda pre neskoršie "došteľovanie" v prípade uvoľnenia, no zároveň práve táto vlastnosť môže byť nevýhodou. Pre zistenie správnych dielov je potrebný VIN kód vozidla.
- Samostatné tyčky radenia, napríklad pre Peugeot a Citroen s motorom 1.4i .
- Opravné sady radenia, sú všetky pohyblivé časti mechanizmov v jednej sade.
Výmenu tyčí zvládnete často aj sami s použitím bežných nástrojov. Ak si nie ste istý, nechajte to na odborníkov. Pocit keď auto radí ako nové stoji za to !
V prípade akýchkoľvek otázok, vyžiadania cenovej ponuky alebo nájdenie správnych dielov nás neváhajte kontaktovať tu - DOPYTOVÝ FORMULÁR -